Γραφέας Πεζικού

Ενεργός πολίτης με κουλτούρα Λιμανιού και οχι Σαλονιού!
Πολιτικοποιημένος και ουχί κομματικοποιημένος!
ΖΗΤΩ ΟΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ - ΧΟΜΠΙΣΤΕΣ BLOGGERS

Kατηγορίες

14Ιούν

Κλείστε σχολεία και ανοίξτε…φυλακές!!!Τις ‘εχει ανάγκη ο τόπος…

Το όλο σύστημα της παιδείας μας νοσεί βαρύτατα και η συνταγή θεραπείας  μέσω του μνημονίου και των  παρεπομένων του,αντί να το ιάσει του δίνει  την χαριστική βολή .Ας κάνουμε λοιπόν κάποιους συλλογισμούς για το ζήτημα,με αφορμή  τα τελευταία γεγονότα…Διαβάζουμε στα  πρωτοσέλιδα των εφημερίδων ότι κλείνουν 500 ολοήμερα δημοτικά σχολεία,για «εξοικονόμηση δασκάλων»(sic),πριν λίγες μέρες  ανακοινώθηκε  επίσης ότι στερούνται οι μαθητές δημοτικών και γυμνασίων τη δυνατότητα  ελεύθερης επιλογής δεύτερης  ξένης γλώσσας(Γαλλικής,Γερμανικής,Ιταλικής ή Ισπανικής)και τους υποχρεώνει  όλους να ακολουθήσουν τη δεύτερη ξένη γλώσσα που η πλειοψηφία θα επιλέξει.Με αφορμή αυτά, αναρωτιόμαστε:Μέχρι που θα φτάσει  η υποβάθμιση  της μόρφωσης  και κατ’επέκταση το χτύπημα των ανέργων σπουδαγμένων νέων  και η λεηλασία  της τσέπης του εργαζόμενου πολίτη;Τα ολοήμερα  σχολεία εξυπηρετούν τους εργαζόμενους  γονείς γιατί λειτουργούν από τις οκτώ  το πρωί  μέχρι και τις  τέσσερις το απόγευμα και τα παιδιά  προετοιμάζονται  στο σχολείο  για την επόμενη μέρα.Η δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμεί  κάποιος θα διδάσκεται  μόνο-για τους προνομιούχους-στα φροντιστήρια…Σαν να μην έφτανε το αλλεπάλληλο πογκρόμ από μέτρα,τώρα προστέθηκε  και ένα επιπλέον  οικονομικό βάρος στην οικογένεια μετά τις αλλεπάλληλες λεηλασίες στη τσέπη  του ‘Ελληνα.Εκτός βεβαίως αν ο στόχος  είναι τα οικονομικά μέτρα  να….ευνοούν τέτοιες λύσεις,γιατί θα…εργάζεται μόνο ο ένας εκ των συζύγων και άρα ο άλλος θα ασχολείται με τα παιδιά!Αν φυσικά έχει και την κατάλληλη μόρφωση.Άραγε,μέχρι που θα φτάσει το χτύπημα των νέων?Ο εφήμερος προγραμματισμός και ο πνιγμός της Παιδείας μας .Ακόμη φαίνεται  δεν κατάλαβαν  μερικοί  ότι με το να αλληλοαναιρούνται αποφάσεις  από μέρα σε μέρα ,ο μόνος που καταστρέφεται είναι ο μαθητής;Τι όνειρα  να κάνει για το μέλλον του;Γιατί να σπουδάσει;Γιατί να βάλει στόχο  για κάτι καλύτερο;Μήπως λοιπόν βολεύει  να υπάρχει αμορφωσιά στο κόσμο για να….περνούν τα σχέδιά τους ευκολότερα;….Ακόμη  φεύγοντας  το παιδί από το σχολείο θα βρεθεί ίσως(;)σε χώρους ακατάλληλους,το μυαλό του θα ενεργεί αρνητικά και θα στρέφεται προς τις εύκολες  και εφήμερες λύσεις(μιας και του στερούν ακόμη και το να ονειρεύεται…)!Και να  το άνοιγμα μιας ακόμη φυλακής που θα είναι για το νέο άνθρωπο και όχι για άλλους…Υπερβολή;Πιθανώς. Αλλά ας αναρωτηθούμε το εξής:Κάποτε σπουδάζαμε γιατί μας άρεσε η ειδικότητα,τελευταία,οι σπουδές προσανατολίζονταν κυρίως στην επαγγελματική του αποκατάσταση,τώρα όμως,ακόμη και τούτο,ανήκει στο παρελθόν!Το κακό στην χώρα μας είναι διαχρονικό,αλλάζουν τα μέτρα για την Παιδεία όχι μόνο όταν παραλαμβάνει την εξουσία άλλο κόμμα,αλλά  και όταν αλλάζει και ο  υπουργός του ίδιου κόμματος,ενώ θα έπρεπε να καθίσουν όλοι στο τραπέζι,να οργανώσουν,να ασπασθούν και το κυριότερο:να εφαρμόσουν πρόγραμμα-τουλάχιστον-!-εικοσαετίας…Πρέπει λοιπόν να υπάρχει  διακομματική πολιτική  στην Παιδεία,όπως και σε όλους τους άλλους τομείς,Μπορεί μερικοί να αποφασίζουν,να διατάσσουν και να δίνουν λύσεις στα μέτρα  τους,που είναι όμως η αντίδραση του κόσμου της  Παιδείας και κυρίως των συνδικαλιστών;Μήπως ακόμη  καιροφυλακτούν να πάρουν κάποια  διευθυντική θέση;Να αποσπαστούν στο εξωτερικό για να λύσουν το οικονομικό τους πρόβλημα ή να γίνουν ακόμη και Βουλευτές;Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις,οι οποίες όμως το μόνο  που  καταφέρνουν είναι  να επιβεβαιώνουν τον κανόνα και να λειτουργούν ως άλλοθι του συστήματος,αν δεν περικλείονται ενίοτε με το μανδύα της γραφικότητας απ’αυτό!….Αναρωτιόμαστε τέλος,αν υπάρχουν ακόμη τα σχολεία στις Βρυξέλλες για να μορφώσουν τα παιδιά των ευρωβουλευτών και των διπλωματών, με τους (παχυλούς) μισθούς των εκπαιδευτικών;Υπάρχουν εκεί ολοήμερα σχολεία; μειώνονται;Οι ξένες γλώσσες διδασκαλίας  μειώνονται κι’αυτές;Πολύ φοβόμαστε πως απάντηση σ’αυτό αλλά και στα άλλα ερωτήματα που θέσαμε,αρμοδίως,δεν θα λάβουμε ποτέ.

Πηγή:Γ.Δημητρακάκης(μαθηματικός)τέως δ/ντής Γυμνασίου.

Αναρτήθηκε απο Γραφέας Πεζικού

Χ.Σ.ΖΗΣΑΚΗΣ(http://www.thema-xronou.gr)

Καβάλα Τρίτη 14 Ιουνίου  2011